Tuesday, August 17, 2010

:: Banjir oh banjjir...dtg Lagi..::

Banjir oh banjir..kau dtg lagi...huhuhu...selepas 7 tahun...banjir menyerang lagi rumah cik puteri..tapi kali ni serangan nyer walaupun agak cepat..tatapi agak menakutkan...huhuhuhu...mulanya pada hr kejadian (sabtu 16hb) cik puteri sekeluarga tido di rumah arwah tokwan n kitrg sahur kat sana..malam tu lagi hujan tak henti2...time sahur tu, dok tengok je jiran umah aka kakak pada arwah nenek cik puteri dinaiki air..bagi kitrag biasa dah nengok umah tok Mayah tue masuk air....then lepas sahur, kitrg semua balik umah cik puteri...lepas semayang subuh, memasing sambung tido...bukan ape, penat kan smlm balik dr putrajaya....so, nk la berehat...tetiba jam 10pg..adik cik puteri kejut kitrg semua..katanya mama cik putri telefon, umah arwah tok wan cik puteri plak masuk air...huhuhu...bergegas le kitrg tolong apa yg patut..kat sana dah ramai yang membantu...tapi kebanyakan almari kat umah tok wan tu tak sempat nk diselamatkan la...n tikar getah...sib baik tak de karpet...kalau idak,huhuhu..nanges la...

tengah seronok menengok banjir lepas semua barang dah diangkat ke tingkat atas, adik cik puteri plak tepon dr umah...air dah naik ke longkang..adik cik puteri tak ikut skali tadi sbb umah tak de orang...kebetulan abah tengah mengupah sorang plumber ni betulkn paip kat umah cik puteri..mama cik puteri, dengan uniform biru nye, dok ngangkkut barang tadi, terus balik umah ngan cousin cik puteri nek motor..sebb takut jalan dah tak le lalu....then cik puteri ngan kakak follow...sampai je tepi jalan, park kete...menyusur je tepi bangunan dental yang telah dibangunkan tue...adoiiii mencabar gak le..silap langkag bole tergolek kitrg tue....yang geram nye, dak bangla lam kaw dental tue..dok ckp kitrg.."pindah la kakak"...dlm hati geram je aku..ngan muke kerang busuk nyer dok gelak plak tgk umah kitrg tue...

bila sampai umah, inilah rupenya...sambil menunggu air tu naik...cik puteri amik langkah selamatkan apa barang yang boleh diselamatkan dalam bilik cik puteri..n barang kat dapor tue...dlm hati risau jugak...katil n tilam lam bilik tue..baru lagi..nk pakai lame tue...kalau kena banjir..uwaaaaaaaa......

at last, mujurla air just naik sekitar luar umah je...cuma bekalang umah je samapi ke bilik air...alhamdulillah..syukur....

cousin cik puteri, irfan tengah survey paras air..
tepi rumah
pintu pagar nk masuk umah...
aksi lepak sambil menengok paras air...macam ada sungai depan umah...
halaman rumah n porch...
abah n others tengah berjalan2 dlm air
see...tu la bangunan dental yg masih dlm pembinaan

huhuhu...
mangsa banjir yang ceria???


dr dapor umah
eh, itik mana tue???hikhikhik
itik jiran terlepas bebas...
selepas air surut....

sum pics banjir kat umah arwah tok wan cik puteri....
tikar getah dimana2...huhuhu
dah macam berumah di dalam laut...

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment