Tuesday, May 12, 2009

:: Happy Nursing Day ::

Selamat Hari Jururawat Mama!!..ha, mama cik puteri seorang ketua jururawat di salah sebuah Hosp kat utara sana..dah lama mama berkecimpung dlm bidang kejururawatan nie...ramai sepupu2 cik puteri yang mama dah sambut...bidan la katakan..hehehe...

Hari Jururawat disambut seluruh dunia setiap 12 May. Tarikh itu dipilih sebagai mengenang tarikh lahir Florence Nightingale iaitu 12 May 1820.

Syabas cik puteri ucapkan pada semua jururawat di dunia nie...jasa diorang merawat insan yang sakit dan memerlukan sokongan untuk sihat amatlah dihargai...tapi cik puteri ni, tak pernah plak nak bercita2 nak jadi jururawat sebab cik puteri ni kurang sabar la nak menghadap orang ramai nie...ciri-ciri seorang jururawat tu mmg tak da la kot kat cik puteri nie...tapi ramai yang memandang cik puteri nie cikgu adala..pelik pun ada sebab ada yang penah panggil cik puteri ni cikgu..hahahah..kelakar plak bila ingat balik..heheh...cikgu pun cik puteri tak minat camne nak jadi cikgu..?


ni cik puteri ada letak gbr maklong cik puteri yang penah jadi jururawat..tapi skang ni dia dah pencen..jaga cucu plak...yang paling kiri tue...uniform putih...

0 comments:

:a: :b: :c: :d: :e: :f: :g: :h: :i: :j: :k: :l: :m: :n:

Post a Comment